Monday, March 8, 2010

jmpa doc..dan ponteng....dan bercuti

so aku skrg tgh mid term bercuti... sepatotnya aku cuti hari sabtu sampai hari rabu je. tp disebabkan aku dah nek boring g pejabat plus dgn kegelisahan aku bila mengadap org 2 aku blk ponteng awal senang. hari rabu aku dah pack beg. g punch card pagi then bt keja apa yg patot. petang masuk then terus blah. pkoi 4 aku nek bas ke ipoh. pkoi 7 sampai. pkoi 8 aku nek bas gerak dari ipoh ke perlis. sampai pkoi 12 gak la...

isnin aku ada temujanji dgn doc ORL (pasal hidung) aku g agak lewat la g jmpa. pkoi 10 lebih gak kot bb malas nk bgn pagi. then tggu 2 no pon lambat. dekat 2 jam lebih. hanya tuhan je yg tahu bertapa aku boring kat hospital 2. doc2 pelatih byk bt praktikal kat hospital kangar ni tgk aku pon gelak bb aku serabut tggu turn nk msk jmpa doc. malu gak la tp tebalkan muka. maintain xmacho. haha. bila tiba turn aku terus masuk jmpa doc. buka je pintu bilik doc 2 aku terjmpa lagi doc pelatih yg gelak kat aku td. mmg hampeh btoi. plus plus malu lagi. then bersembang ttg hidung aku ni jap. then dia cakap nk teropong hidung aku jap. ni yg aku paling malas skali. 4 u all pnya information benda teropong hidung 2 ada la panjang sejengkal gak la. then bygkan sendiri la bila batang besi yg kecik sket dari pencil 2b tu masuk dalam hidung. pergh...mmg layan la... sambe2 2 aku cakap kat doc 2 kalo xtgk xpe ke? dia cakap nk tgk gak. aku try2 ejas dgn nurse ni kebetulan kawan ibu aku. dia pon gelak je. kalo dia je gelak xpe. ni doc2 pelatih ni pon gelak skali. adoi.. dah tadi malu kuasa 2 bertambah jadi kuasa 10 terus la. tah mcm mana tetiba ada plak medical assist ni masuk tetiba nk tangkap gambar. ya allah.kena time aku masuk gak nk kena tangkap gambar. tp patient2 sebelumnya xkena pon... dgn muka senyum kerang busuk aku bt2 la senyum tgkp gambaq 2. bila masuk je batang besi dalam hidung aku ada la doc pelatih ni nk tangkap gambar gak. saja bt nk malu ni. sakit dowh... bila cabut je doc2 pelatih ni gelakkan lagi. ni kuasa 20 malu ni.... sembang dgn pakar ORL ni dia cakap sternal hidung aku bengkok. dia cakap nk operate ke makan ubat. aku pk bek operate je.
kalo bg ubat pon mcm aku makan. then dia bg 8/7. xpatot btoi. then nurse 2 xbg bb jatuh birthday aku time 2. so aku anjak ke 14 hb operate. doc2 pelatih ni tah apa yg dia suka siap tnya ttg birthday aku lagi. katadia nk sambut dgn gf ke? kalo aku ada gf xpe gak. ni bb xde. . kalo dia nk payung aku time birthday 2 xpe gak. so blk ke rmh dalam keadaan malu kepada doc2 pelatih yg gelakan aku td. hahaha.

so skrg tgh cuti.. dok rmh layan je. malas nk g keja.
nnt dah keja btoi baru pikir ttg keja kan. skrg nk ponteng pon xpe. aku dapat elaun sket je pon. huu....

3 comments:

  1. ala cian nya dia..
    knp dgn hidung tuh?

    ReplyDelete
  2. Hang nampak kurus la bro. Apakah rahsia anda? :)

    ReplyDelete
  3. sakinah : nasal septum dalam hidung bengkok
    aiman : aku mmg kurus dari dulu. hhaahahaha

    ReplyDelete