Tuesday, December 28, 2010

huhh...

huhhh....rasanya time kerja pada bulan 11 dgn 12 ni rasanya paling best skali bekerja. rasa tenang ja. tp awal2 bulan 11 ni bz la gak sebab awal2 bulan lagi dah kena banjir kat perlis ni. menyeksakan la gak kan. tp alhamdulillah....allah menyelamatkan semuanya. kerja kat pejabat tu rasanya aku xnk cakap la. meluat cemuih benci xguna dan sebagainya la...
yg dikatakan best time bekerja di bulan 11 dan 12 ni ialah apabila dapat tander mengambil gambaq kahwin. fuhh....impian jadi kenyataan kot. bila dah member aku ajak nk p kenduri tu aku tanpa malu2 dan segan2 harimaunya terus bercakap YAA...SAYA AKAN IKUT!!!!!! first time ambek gambaq kahwin ni ok la. sebab member pon baru first time gak. susah gak igt mula2 tu. dgn pengantin ada 2 pasang. huhh....mmg penat btoi la nk kawal. mcm2 ragam ada dgn pengantin ni. susah nk kawal. bila suruh senyum dia bt muka masam. bila suruh tgk kamera dia g tutup mata plak. nk je cakap aku xbg gambaq kahwin ni kat hang baru hang taw. tp relax2. perasaannya bila bt mula xmalu kat rmh org ni yg susah. kena baring la tido la apa lagi la posing yg aku dah biasa bt tu kena bt la gak kat depan ruang tamu rumah pengantin ni. walaupon dgn org ramai. malu tok sah habaq la... tebai muka dah mcm pelakon opera cina dah. tp baget kena la bt2 hensem gak. nk handel 2 pasanag pengantin ni mmg susah. myb first time kot. sampai ke petang bt kerja ni. kawan aku cakap. xpenah jurufoto ambek gambaq sampai ke petang. xkata apa la den apabila mendengaqnya...
second job plak mo confiden la. pengantin tu plak kawan atau member 1 kolej time belajaq dulu. ok la. xdak la malu sgt. tp kena telan pengalaman pahit gak la nk p ke rmh pengantin ni. banyak ranjau gak kena hadapi. mula dgn hujan lebat dari pagi sampai ke tgh hari ku redahi jua hujan tersebut demi janji dan nak sampai ke rmh pengantin tu. alhamdulillah sampai ke rmh pengantin dalam pkoi 1tgh hari. rekod la. sebab xdak lagi jurufoto datang lewat sebelom pukoi 11 pagi. aku la org pertama yg bt mcm tu rasanya. masuk rmh pengantin perempuan yg aku xkenai tu. dgn baru je sampai aku buka beg kamera dan mancapai kamera aku nk setting dah dengar kompang berkumandang... what??? pengantin laki dah sampai??? dgn lekasnya pasang speedlight terus berlari kluaq ke tempat rombongan lelaki. setting pon lari sket hentam sajalah. terpaksa. sapa suruh lewat sampai sgt. duduk punya duduk tangkap punya tangkap last2 rasa dekat petang dah. gambaq dalam bilik pengantin xambek lagi. pengantin ni lari p mana plak. jenuh dok cari nk ambek gambaq sebab nk blk ke perlis jauh g perjalanan time tu. paksa gak tangkap gambaq. snap dlm 300shot ok la tu. tambah dgn member aku lagi ada la dekat 650shot. yg pentingnya pengantin ni mudah handle. xmcm yg first time tu. lapang jiwa raga aku ni.
balik tu terus tranfer masuk dalam cpu ni terus tgk gambaq yg ambek.
waahhh!!!! boleh tahan gak kerja hasil tangan aku ni. mmg berbakat la ak ni. hohoho. so aku gambaq copy tunjuk kat member aku yg dah pro sket ni. dia komen kat aku. ayatnya mcm ni la "hebat gak hang no..org baru tp bt kerja mcm org dah lama bt kerja ni. selalu org ambek bayaran untuk gambaq mcm hang ni kira yg medium pakej punya la. harga pon selalu org letak dalam 1k ke atas la.." aku pon terkelu.. biaq btoi. mcm ni kerja bahagia la aku.
tapi disebabkan member aku yg kahwin aku terpaksa korbankan semua tu. aku minta kat dia 450 ja skali dgn album costum. terpaksa murah la member punya pasai. tp org rumah dia xmo plak. dia cakap nk softcopy ja. ok la aku cakap 300 dah la. cukup bt habuan aku g tambang dgn penat aku ja.
lepas ni jadi job tetap la aku.. sapa2 nk kahwin boleh terus roger2 aku terus la.. di no
014-8159970 atau 012-4910970....
hahhaha.. kenapa aku poyo sgt. haha

4 comments:

  1. reax hakiim.. cool.. hehe biasa lah tu pengantin nerves.. hehehe

    nanti kakcik kahwin dengan keeper Malaysia kakcik roger Hakiim.. hehehe

    ReplyDelete
  2. yela tu kak cik..sepatotnya dia berasa gumbira di hari perkahwinan dia. hehe
    ok..nnt hello2 hakim. bg hakim jadi jurufoto yg cun punya la untuk kakcik. hihihi. marah gf keeper malaysia tu
    huhuhu

    ReplyDelete
  3. hahahaha biar lah.. sebab KFC tu dah lah tah pape... hahahahha

    ReplyDelete