Sunday, February 7, 2010

hari yg menyeksakan....kecederaan melanda

so hari sabtu atau bahasa ringkasnya semalam....
mcm besa la online tgh hari jap.. then ternmpk la post kawan aku bg yg peratus luck aku untuk hari ni 2 % je.. so lawan mengatala kitaorg kan. blk ke dari online maka bermula la kisah hari2 menyeksakan bagi aku. blk rmh aku je aku nk buka pintu rmh. selup je poket jean aku terasa mcm xdak. gelisah aku mencarinya. poket kiri kanan depan belakang habis aku cari xjmpa. punya la risau bb xbleh masuk rmh sewa aku ni. dah la dompet pon aku tinggal dalam. nnt xpasal aku kena suspek penceroboh plak. tah macam mana aku terselup poket jaket aku. akhirnya jmpa.. then buka pintu pagar ok je. time nk buka pintu kayu rumah ni masalah pon mendatang la..... asal la kunci aku ni xbleh buka. dah la risau cari kunci xhilang lagi tambah lagi 1 masalah plak. tombol pintu ni bt hal plak.. sudah la aku... mcm2 cara aku bt nk buka pintu 2. xbleh2 buka gak. lastly aku try la buka tingkap tgk. nk buka tingkap ni pon bukan senang. dah tertutup rapat. cari la spana la screwdriver la penukul la. smua xberguna. yg berguna batang kayu mop gak. time buka tingkap dah ok.tgk line clear. nnt org kata pecah rmh plak. dah aku xkenal dgn jiran2 kat cni. buka la tombol pintu dari dalam. bleh plak buka. alhamdulillah la dapat masuk rumah dgn selamat. mlm aku keluar untuk men futsal untuk 1 team kat telok intan ni. bb minggu lepas aku datang lewat so mggu ni aku datang la awal. tggu konfiden je datang awal. last2 game mula agak lewat gak la. ok la 2 lumrah la kalo menunggu game ni kan. nk dijadikan ceta untuk game last mlm 2 aku men sebagai sub je. aku masuk second half. dah team tgh leading so men la slow kan. baru je masuk aku tggu depan gol aku dan bertindak sebagai defend la. time 2 bola keluar then member aku ambek bola untuk kick in. baru first touch ke tetiba ada la mamat sengal ni langgar aku. maka aku pon terjatuh. kepala aku terhantuk kat lantai simen court 2. sakit time 2 mmg teramat sgt. aku dah mengerang kesakitan sambe pegang umbun2 kepala aku. time 2 aku terdgr ada mak cik la sorg ni dia ckp kena kepala dia. then sorg lagi plak menyampuk kepala dia berdarah.. aku makin tergezut sambe menahan kesakitan ni. dah la xd fisio yg tertugas untuk menguruskan kcederaan mcm ni. aku diusung kluar. nsb ada abg ady(manager kitaorg) dia bg ais kat aku. letak kat kepala.. mcm nk beku otak pon ada. tp xnk ada benjol kat kepala terpaksa la gak kan. pas habis je diaorg ajak lepak kat kedai makan. aku dah xde mood. dgn kepala sakit sambe menahan kesakitan dan kepeningan ni aku chau terus blk rmh. mandi dan terus ke tido. bgn pagi tadi ahad je aku terus ke klinik 1 malaysia. dah la lama tunggu. sampai turn ke masuk dalam 2 tgk MA (medical assistant) yg cheak... apa la terhari 2 hari ni.
kalo dah MA yg cheak bek aku xyah g. bek terus ke hospital je. sama je xpon jmpa mak aku. mak aku NURSE. sama gak la. so hari ni masih terasa pening di kepala dan sakit 2 ada lagi la. ubat dia bg kat aku pon pain killer. nk mkn pon risau ubat ni. so xpe. makan penadol la dulu. harap sgt2 kecederaan ni cepat pulih. last pon time injured teruk pon ada la 3 4 thn lepas. so harap cepat pulih dan xdak kesan sampingan dari kecederaan kepala ni. agak bahaya kalo kecederaan di bahagian kepala ni.

3 comments:

  1. 2 la.........
    men sukan kuat sgt..........
    pi x ray nnt...........

    ReplyDelete
  2. terpaksa.. demi minat yg mendalam..
    ok thank
    insyaallah blk ni g kot.

    ReplyDelete