Saturday, February 13, 2010

sampel makanan yg menjijikan dan pulang ke perlis

so hari jumaat lepas adalah hari yg aku paling tunggu sgt2 bb bleh blk kan. so pagi 2 lepas punch ke ada org bt jamuan aku terus g makan. then siap2 nk blk ke rmh bb byk lagi barang xkemas lagi. mlm khamis 2 still dalam keadaan sakit ni aku main gak futsal. so blk rmh dah penat xsempat nk blk kemas beg. awal gak aku blk. bb hantar sampel makan ni kena kluaq awal bb kena ke penang. so sampai je masa tggu kat rmh then keta pejabat pon sampai menjemput. kitaorg terus on the way ke penang. jauh gak la. 4 jam gak 2. dalam dok ceta2 tah mcm mana bleh sebut nama sampel ni. aku agak tergezut gak. rupanya aku hantaq sampel daging,hati dan juga perut BABI...... bb ni makanan org cina so kena la bt kajian gak la. kecut perut gak la. mmg la berbungkus. tp haiwan ni agak mcm teramat2 teruk sgt. dan di benci plak 2. kitaorg sampai pkoi 12 gak kat penang. then g pusing2 kat bukit jambul jap. pastu g lunch nasik ayam. tp aku dah xlalu nk makan bila pikir bb hantaq sampel daging babi ni. adoii...masalah btoi la. then g masjid usm sambahyang jumaat kat sana, sampai je xsempat nk dgr khutubah terus g sembahyang je. pas habis g la jabatan kimia pulau pinang ni. mula la detik2 haru biru aku. masuk jabatan ni je en syarmizi cheak up apa yg patut. then dia soh angkat daging babi ni ke dalam bekas. adoi lemah semangat ni. aku pakai 5 lapis sarung tangan. terpaksa gak angkat. aku pegang sikit ke. kat hujung2 plastik pembungkus 2. jijik btoi tgk daging ni pon. huhh..... habis angkat je aku terus ke tandas. basuh tangan cuci2. xyah nk samak bb dah pakai sarung tangan. mmg mcm2 rasa ada. sumpah aku cakap bau haiwan ni mmg tersangat2 busuk.... rasa nk muntah pon ada kat dalam tandas ni. tahan jela. last dah ok aku terus kol amin. baget blk dgn dia. tggu kat tesco extra kat penang 2. sambe tggu ni pusing2 la dulu kat dalam tesco ni. then g la jmpa amin kat luar tesco. pas angkat barang terus ke maktab perguruan penang. dok sana semalam then hari ni baru blk. ok la jmpa dan dapat kenal kenalan baru bb member2 amin ni pon sama mcm dia. mlm pusing2 penang jap makan nasik kandar line clear. nk kata sedap xde la sedap sgt. tp tah la kenapa la ramai org kat kedai 2. mahai pon mahai gak. then pusing2 tangkap gambar jap. baru blk. bagun tido terus kemas beg. bt apa yg xpatot dan patot baru blk perlis. mcm2 dugaan gak la. minyak hitam keta dah nk habis la. ok la sampai gak ke perlis ni. pkoi 630 prg sampai perlis.. lama gak xblk rmh. so dapat gak blk hari ni.. raya sakan la nmpknya.. mengalahkan org cina plak kan
hahaha

4 comments:

  1. eee. sampel daging babi.??? geli geli.

    ReplyDelete
  2. fara : dah kena ambek gak nk bt mcm mana... kena la hanaq ke jabatan kimia gak

    ReplyDelete
  3. aina : blk dgn kawan la.. mana ada sorg2
    nk teman ka blk bbb?
    hehehe

    ReplyDelete