Sunday, January 17, 2010

aku ketahuan..

sebenarnya aku pon xtaw nk boh tajuk pa lagi dah. just terdengar lagu ketahuan tadi so letak jela tajuk ni kan.
hari ni dah 2 mggu aku kat telok intan ni. mcm besa la. aku xtaw nk bt pa.
so aku cari la benda yg bermanafaat yg aku bleh bt kat.
hari jumaat = pas blk je keja aku blk rmh, kawan aku ajak g tido rmh dia. malas la. aku ni bukan jenis suka tido rmh org dan menyusahkan org len. so aku ambek keputusan dok rmh sewa aku jela. petang 2 dgn xtaw nk bt pa aku g la jogging kat sekitar taman2 ni. lama xjogging. tp alhamdulillah la still maintain bleh lari 3km non-stop. walaupon agak menyeksakan. heee..... kurang lebig dalam pkoi 7 gak la habis so siap2 mandi pa yg patut aku tunaikan kewajiban dulu then kluaq. time 2 tgh kat cc. online fb jap dapat kol kawan aku. dia cakap IK tempat keja 2 datang rmh aku. alamak...aku terlupa la janji dgn dia. so cancel jela.. habis je kat cc aku dah jd meracau nk p mana dgn keboringan kat cni. aku g la wayang jap. tgk adnan sempit. so bg aku ini la the best movie film comedy yg aku penah tgk. xde la rubbish mcm sebelom2 ni. pkoi 1 lebih gak habis aku ke mcD mkn jap. makan la ayam goreng mcD. walaupon dok dalam air-con tp kepedasan ayam 2 aku berpeloh gak la dalam air-con ni. so blk rmh pkoi 4 gak la. saja lepak2 lama2 kat mcD 2. tgk2 tv jap.

sabtu =
pas blk mcD 2 aku dgr2 radio jap. tggu suboh aku terus bt then tido. pkoi 1 lebih gak la bgn time 2. pas mandi siap2 apa yg patut aku kluaq la g cari paper jap. selama 2 mggu kat telok intan ni paper la menjadi kawan bek aku. tiap2 hari aku beli dan membacanya. pas beli aku g kedai mamak 1 ni. igt nk mkn. tgk ada ke patut dia bg nasik kat aku xmasak lagi. panas aku dgn mamak ni aku terus sound dia. ni masak ke xmasak. ko nk bg org mati ke. manager dia datang kat aku la. bodek punya bodek aku dia cakap dia bg aku makan free. untung aku semlm. hahaha
blk rmh baca paper aku kemas baju2 aku yg bertimbun 2 bubuh dalam beg plastik aku kluaq p hantaq dobi. ni pon antara kawan bek aku selama setahun aku berada di sg buloh dan telok intan ni. bb terlalu malas nk membasuh aku hantaq je ke dobi. then p pasar mlm jap. beli air soya(my ferevet ni) dgn cendawan gorong. blk rmh ja mkn pastu kluaq plak. asyik kluaq je semlm. aku ke kedai siamese kot. xtaw gak rasa2nya la. aku order minum air limau je. bb td aku dah melantak makan. minum 2 pon bb nk tgk bola malaysia league. perlis dgn kelantan. nsb x kalah dgn kelantan semalam. seri 0-0. then pindah kedai plak ke kedai mamak dalam pkoi 11. nk tgk english league plak. manu dgn burnley. nsb menang 3-0. walaupon aku fanatik manu tp season ni aku agak menyampah tgk game manu yg tah pa2 skrg ni. tambah2 rooney yg makin hari makin xbagus. blk rmh pkoi 2 gak aku dapat kol dari sepupu aku. dia ajak pusing2 sabak bernam. aku jalan pon xtaw mcm mana nk g. so tido la pkoi 3 lebih

ahad =
bgn pkoi 1 gak la. so bt keja rmh sket. kemas2 paa yg patut kan. jemur tilam2 dan bantal2 aku yg agak kelembaban bb kena hujan mggu lepas. hari ni agak panas gak. so g mkn jap beli paper then blk. dok kat rmh aku baru terasa kehangatan bahang panas hari ni. harap2 bsok hujan la. pkoi 4 lebih kawan aku datang dgn family dia. tertezut aku dia bawak tv. amennn.... xde la boring sgt pasni. so pkoi 6 aku g jogging blk rest2 then mandi untuk mghrib. pastu online...
mlm ni bleh la tgk tv.

2 comments:

  1. huhu......
    bgoszz nyew....
    ssh nak cri ank mude bt amalan owg tue...
    ;]

    ReplyDelete
  2. 2 la.. lama2 keboringan dok cni.. terikut2 jejak langkah org tua2 plak kan. hehehe

    ReplyDelete