Saturday, January 9, 2010

hari yg memboringkan...bersihkan rumah....dan.....hujan...

so hari ni dah sabtu. bsok ahad plak. aku dgn keboringan aku selama aku berada di telok intan. rumah mcm tah apa2 bila aku masuk hari ahad mggu lepas. dgn xkemaskan selama kami berada semggu kat sini. so aku igt malas gak nk cuci bb pagi tadi aku bangun pon dah pkoi 1 tgh hari. bb terdengar je azan zohor aku bgn sembahyang dulu then aku tgk asal rmh sewa aku ni xbest je. so dgn rumah sewa aku ni pon xde tv aku cari la keja yg bleh aku bt asalkan aku xboring.
mula dgn bersihkan rmh. aku sapu keliling rmh. dgn sarang labah2 pon aku kaut buang. bilik tido aku, aku bersihkan sebaik2nya bb aku tido situ. tilam tempat aku tido aku g jemur dgn bantal feberet aku time tido. bilik air pon aku cuci. penat gak bila buat ni.. berpeluh cerau la bak kata org perlis time buat tu. tgk dgn debu2 yg berada dalam rmh aku.. masyaallah... terok btoi.. byk giler...
patut aku rasa hidong aku xselesa. plus dgn member2 aku plak smoking kan. smoking ni pon salah satu peyumbang debu2 kat dalam rmh ni. so operasi hari ni habis dalam pkoi 3 gak la. pastu aku mandi igt nk g makan. lupa plak moto member aku bg guna ni rosak. nk berjalan ke kedai makan yg paling dekat pon dah 1.5 km. jauh 2... xsanggup la nk berjalan. aku sanggup berlapar dari nk berjalan dgn panas lagi. bila asar je member aku datang. bleh la dok menyembang. hilang sket kesunyian aku kat rmh ni. dia ajak teman dia g pekan telok intan. aku ikut jela bb boring kat rmh. time 2 dia nk g gunting rambut. aku jadi mati kutu. senang ceta aku beli paper baca je. tggu pnya tggu lama gak dia nk habis gunting bt first time aku g masuk menara telok intan 2. masuk je kawan aku dah kol kata nk g pasaq malam plak. p la kami berjalan kat sana. dgn bangganya aku xpakai baju hujan berjalan tgh hujan yg tgh lebat. basah lol... teringat tilam dg bantai tido aku tgh jemur kat penyidai. blk dgn tergesa2 dgn harapan dapat menyelamatkan tilam dgn bantai aku. last2 basah gak.. so mlm ni aku tido la atas tilam yg basah 2...

2 comments:

  1. kul 1 tu still pagie ke??
    huhu...........

    sian nyee....
    tape laa...
    bile lgiew nak tydow atas tilam basah ann...........
    ta yh pasang kipas....
    daa sejuk ori...
    ;]

    ReplyDelete
  2. yupp...pagi la.. bb baru bangun time 2
    hehehe

    bek tido atas landai. sama je sejuk... heee

    ReplyDelete