Tuesday, January 26, 2010

elaun o eluan

25 hari bulan bersamaan isnin mggu ni. eluan pon dah kluar kan. so relax la sket. kononnya hidup mewah la kan. hahaha. tpbila aku pikir bblk eluan dapat pon xguna. semua habis belah2 aktiviti seharian. dah la elaun pon ciput. nk kena byr sewa rmh lagi. duet men badminton dgn futsal tiap bulan dah 50. habis berapa ja tinggal dalam poket akuan bank aku. habis mcm jela. mmg la bulan ni agak kemewahan sket la bb 8 hb ni eluan msk lagi. tapi 2 untuk bulan 3 punya. nk tggu masuk plak 25/3 plak 2. sebulan bleh gak la aku hidop merana pasni. susah gak kalo elaun msk awal ni. dok kena bajet dari awal dah ni. bila sbt pasai ni je aku teringat lagu senario dulu. biar papa asalkan bergaya. btoi lagu ni. dulu kecik2 igt diaorg saja2 je
skrg baru aku rasa btoi apa yg lagu ni ingin sampaikan. so moral of the storynya...............aku bulan ni kena la plan the money. b benda yg penting dah. nk minta kat mak bapak atau bahasa mudahnya elaun FAMA atau MAS ni dah malu muka aku. dapat duit sendiri pandai2 la bajet mcm mana. aku xnk kaco duit diaorg kalo bleh. biarkan diaorg tanggung adik aku lagi ada kat sek 2. duit diaorg tetap duit diaorg. jangan la sampai duet aku ni lari dari bajet. amen...

4 comments: